Propozycje przejściowe
Już dzisiaj w obrocie znajdują się paliwa zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu emisji i odchodzeniu od ropy naftowej, choć nie są to paliwa syntetyczne w ścisłym tego słowa znaczeniu. HVO (ang. Hydrotreated…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-532730849.jpg9141258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-11-16 10:00:472024-11-08 14:45:06Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego, cz. 3
Podstawowe założenia
W wyścigu o bezemisyjne, syntetyczne paliwo wygra ten, kto opracuje technologię wytwarzania syntetycznego paliwa o odpowiednio dużej kaloryczności, niezawierającego toksycznych związków chemicznych ani substancji,…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-1308223008.jpg583641admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-11-11 10:10:522024-10-23 08:37:38Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego, cz. 2
Powstrzymanie globalnego ocieplenia przez zmniejszenie emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych jest wyzwaniem wyznaczającym kierunek badań i innowacji we wszystkich gałęziach przemysłu, włącznie z transportem kolejowym. Kolej jest…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/fast-modern-train-railroads-beautifull-field.jpg7851258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-11-05 10:00:392024-10-23 08:34:50Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego
Droga przebiegu – ustawiona, zamknięta i utwierdzona
Wiedza o tym, że tory są wolne, a zwrotnice poprawnie ustawione, musi być jeszcze uzupełniona o różne inne informacje, w tym zwłaszcza o tę, czy nie podano już…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-1481705759.jpg7611258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-29 08:00:142024-10-08 07:29:09Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 6
Z dumą dzielimy się informacją, że 24 października 2024 r. Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. podpisały z Politechniką Krakowską umowę o współpracy, której celem jest wspieranie edukacji i badań naukowych w zakresie inżynierii…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/20241024_zka_pk_umowa_051-1-e1729860111951.jpg8441920admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-25 13:13:452024-10-25 14:02:26Podpisanie umowy o współpracy pomiędzy KZA S.A. i Politechniką Krakowską
Po którym torze jedzie pociąg?
Do tego doszło jeszcze zignorowanie jednej informacji – braku wskaźnika w postaci podświetlonej białej ukośnej kreski. Pociąg kierujący się na lewy tor powinien być o tym uprzedzony,…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-90709712.jpg6851258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-24 08:00:452024-10-08 07:27:57Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 5
Ustawienie zwrotnic
Sterowanie ruchem kolejowym i zapewnienie bezpieczeństwa nie ograniczają się do badania zajętości torów. Podstawą jest ustawianie zwrotnic dla odpowiedniego kierunku jazdy. Samo przestawienie zwrotnicy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-646519096.jpg479974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-21 08:00:382024-10-08 07:26:41Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 4
Ewolucja metod kontroli zajętości toru
Metody kontroli zajętości toru ulegały istotnej ewolucji. Najpierw w miejsce odcinków izolowanych, których obwody zasilane były prądem przemiennym pochodzącym bezpośrednio z sieci…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/gettyimages-507094949.jpg654666admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-17 08:00:422024-10-08 07:25:22Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 3
Tor zajęty czy wolny? Czy pociąg dojechał w całości?
Z perspektywy bezpieczeństwa podstawowa informacja dotyczy tego, czy tor (jego część zwana odstępem), na który ma wjechać pociąg, jest wolny (tzn. czy nie ma na…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/10/rear-view-man-driving-train.jpg7401258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-10-14 08:00:582024-10-08 07:23:40Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 2
Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. oferują Państwu dostawę niezawodnego systemu monitoringu wizyjnego przejazdów kolejowych, obiektów i infrastruktury kolejowej.
W ofercie posiadamy m.in.:
system telewizji użytkowej przeznaczonej…
Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego, cz. 3
Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego, cz. 2
Zielona rewolucja na torach - paliwa syntetyczne jako kluczowa opcja dla transportu kolejowego
Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 6
Podpisanie umowy o współpracy pomiędzy KZA S.A. i Politechniką Krakowską
Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 5
Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 4
Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 3
Klucz do bezpieczeństwa. Materia czy informacja? Cz. 2
Monitoring wizyjny