Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 3

Nowe rozwiązania O tym, że kiedyś taki dzień nadejdzie, wiedzieli wszyscy. Już w 2012 roku w International Union of Railways (UIC) rozpoczęto poszukiwanie rozwiązania, które zapewniłoby kolei możliwości techniczne nie mniejsze…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 2

Stan sieci GSM-R Dotychczas w Europie sieć GSM-R zapewnia łączność na torach o sumarycznej długości 150 tys. km (na całym świecie jest to ponad 230 tys. km). Standard potwierdził swoją skuteczność i niezawodność i został…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 1

Transport kolejowy ma dla Unii Europejskiej szczególne znaczenie. Harmonijny rozwój sieci kolejowej i zapewnienie pełnej kompatybilności umożliwią swobodny transport towarów i pasażerów na terenie wszystkich państw należących…

Predictive maintenance na kolei, cz. 7

Koszty i korzyści związane z predictive maintenance Wśród kosztów związanych z wdrożeniem typowego systemu predykcyjnego wymienić możemy koszty technologiczne, analizy danych, szkoleń i edukacji, a także utrzymania…

Predictive maintenance na kolei, cz. 6

Blokady dla systemu utrzymania predykcyjnego Z doświadczeń dyrektora Sebastiana Kałuża wynika, że w branży obserwować można obecnie dynamiczny wzrost zainteresowania rozwiązaniami do monitorowania stanu taboru czy infrastruktury…

Predictive maintenance na kolei, cz. 5

Zakres wykorzystania systemów predykcji Choć wśród branżowych ekspertów panuje zgoda co do tego, że systemy utrzymania predykcyjnego mogą stać się skuteczną odpowiedzią na bieżące i nadchodzące wyzwania branży kolejowej oraz…

Predictive maintenance na kolei, cz. 4

Systemy predykcyjne a przyszłość kolei Systemy utrzymania predykcyjnego na kolei interpretowane są najczęściej w kategoriach zarządzania ryzykiem. W przekonaniu Urzędu Transportu Kolejowego odpowiednie przygotowanie i wdrożenie…

VI Edycja Konferencji Naukowo-Technicznej „Transport intermodalny w kolejowo-morskich łańcuchach logistycznych”

W dniach 16–18 września 2024 r. w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie odbędzie się VI Edycja Konferencji Naukowo-Technicznej pt. „Transport intermodalny w kolejowo-morskich łańcuchach logistycznych” InterModal2024.…

Predictive maintenance na kolei, cz. 3

Predictive maintenance a przewidywanie wypadków na kolei Jakie korzyści oferuje predictive maintenance branży kolejowej i dlaczego szczególnie dziś niezbędne są inwestycje w tego typu rozwiązania? – Rozwiązania…

Predictive maintenance na kolei, cz. 2

Bezpieczeństwo najwyższym priorytetem Zapewnienie stanu pozwalającego na bezpieczne użytkowanie pojazdów kolejowych jest jednym z kluczowych zagadnień w ramach całościowego funkcjonowania systemu kolejowego. Właściwy…