Technologia big data, rozumiana jako proces zbierania i analizy dużych zbiorów danych w celu optymalizacji procesów, jest z sukcesem wykorzystywana w wielu branżach, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej. Big data znajduje…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/11/big-data-1.jpg9561258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-11-22 16:35:262023-11-22 11:37:50Big data w procesie zarządzania transportem kolejowym cz. 1
Transport kolejowy jest powszechnie uważany za najbardziej obiecujący pod względem redukcji emitowanych zanieczyszczeń i uciążliwości dla środowiska naturalnego. Tak optymistyczną opinię kolej zawdzięcza przede wszystkim trakcji elektrycznej:…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/11/kolejowa-droga-do-zeroemisyjnosci-2.jpg9071707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-11-15 14:47:152023-11-22 11:30:01Kolejowa droga do zeroemisyjności cz. 2
Transport kolejowy jest powszechnie uważany za najbardziej obiecujący pod względem redukcji emitowanych zanieczyszczeń i uciążliwości dla środowiska naturalnego. Tak optymistyczną opinię kolej zawdzięcza przede wszystkim trakcji elektrycznej:…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/11/kolejowa-droga-do-zeroemisyjnosci-1.jpg594772admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-11-09 14:44:162023-11-14 08:40:02Kolejowa droga do zeroemisyjności cz. 1
Potencjalne perspektywy rozwoju dla przewozów intermodalnych w Polsce
Nowe technologie w przewozach
Ciągle poszukiwane są nowe rozwiązania w tym zakresie; opracowywane są m.in. nowe konstrukcje wagonowe (kieszeniowe, koszowe), a także…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/09/gettyimages-494602471.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-09-27 12:33:562023-09-14 12:39:30Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 4
Możliwości rozwoju transportu intermodalnego w Polsce w oparciu o wypracowane istniejące systemy, opis systemu Rollende Landstraße.
System Rollende Landstraße, z uwagi na zastosowaną w tym rozwiązaniu konstrukcję wagonu (tj.…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/09/kolejowe-przewozy-2.jpg8151707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-09-21 12:32:042023-09-14 12:33:29Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 3
Czynniki wpływające na wielkość przewozów.
W Polsce od kilkunastu lat można zaobserwować zmianę nastawienia w odniesieniu do przewozów intermodalnych. Dostrzega się znaczenie i możliwości nowych form transportu (w tym także przewozów…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/09/kolejowe-przewozy-1.jpg9941258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-09-19 12:29:302023-09-14 12:31:45Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 2
Analiza aktualnej sytuacji charakteryzującej stan przewozów intermodalnych w Polsce.
System transportowy naszego kraju ma naturalne i techniczne warunki do tego, aby stać się ważną platformą logistycznego systemu europejskiego. Powinien…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/09/kolejowe-przewozy.jpg375974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-09-14 12:29:072023-09-14 12:29:07Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju – cz. 1
Na trasie ze stolicy do Katowic kolej od dawna ma trudniej, gdyż wspominana gierkówka od wielu lat oferowała dwie jezdnie na całej trasie, a obecnie są to autostrady i drogi ekspresowe, co – przy jeździe zgodnej z przepisami ruchu drogowego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-2.jpg7061258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-24 15:41:142023-08-27 15:44:11Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 4)
Potencjał największych polskich miast – Warszawy i Krakowa – wynika nie tylko z liczby mieszańców, ale także z ich znaczenia dla branży turystycznej. Relacja ta – jedyna w kraju w sposób pewny – może generować potok pasażerski…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-3.jpg7711258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-18 12:37:252023-08-27 15:40:54Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 3)
Na przykładzie relacji Kraków – Katowice widać, że czas podróży transportem zbiorowym wynosi 1 godzinę i 45 minut, co nie zachęca do wyboru jakiegokolwiek środka transportu zbiorowego, gdyż jazda samochodem z miejsca na miejsce rzadko…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-1.jpg565774admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-08 09:04:392023-08-27 15:36:35Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 2)
Big data w procesie zarządzania transportem kolejowym cz. 1
Kolejowa droga do zeroemisyjności cz. 2
Kolejowa droga do zeroemisyjności cz. 1
Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 4
Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 3
Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju cz. 2
Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju – cz. 1
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 4)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 3)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 2)