Do wybuchu II wojny światowej w 1939 roku udało się zelektryfikować łącznie 149 km linii kolejowych. Odbudowę trakcji elektrycznej rozpoczęto bardzo szybko, już 25 stycznia 1945 roku. W planie sześcioletnim udało się zelektryfikować…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-1138509848.jpg594974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-14 08:07:022022-09-07 16:59:09PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 4)
Nawet jeśli plany budowy linii związanych z CPK zostaną w całości zrealizowane, nowy system zasilania będzie działał na około 6% linii normalnotorowych. Prawdopodobnie to zbyt mało, żeby przyspieszyć decyzję o zmianie sposobu…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-809086426.jpg8231577admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-07 16:48:592022-09-07 16:48:59PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 3)
Harmonogram budowy nowych linii zależy od tempa prac nad CPK. Plany zakładają, że prace na kolei rozpoczną się w 2023 roku i będą prowadzone na liniach o łącznej długości około 530 km. W tym czasie pozostałe 1200 km linii…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-1063791072.jpg8241234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-02 15:37:112022-09-07 16:43:14PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 2)
Zapraszamy do lektury książki Henryka Zielaskiewicza pt. "Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania".
W Polsce przez kilkanaście ostatnich lat, z uwagi na stworzone uwarunkowania, bardzo dynamicznie…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/bocznice-kolejowe_small_2.png603800admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-01 07:48:382022-09-07 16:37:06„Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania”
W 2019 roku pojawiły się informacje, że zdecydowano, aby nowo budowane linie kolejowe były wyposażone w sieć trakcyjną zasilaną prądem przemiennym o napięciu 25 kV. Takie plany pojawiały się już wcześniej, jednak nigdy nie doczekały…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/gettyimages-641119352.png521839admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-27 10:30:252022-08-27 10:30:25Perspektywy dla sieci trakcyjnej zasilanej prądem przemiennym o napięciu 25 kV (Cz. 1)
Kolejnym istotnym rozwiązaniem wspierającym KDP będzie Horyzontalny Rozkład Jazdy. W krajach takich jak Szwajcaria, Holandia czy Niemcy można zobaczyć, jak dobrze kolej funkcjonuje jako system: pociągi jeżdżą często, o stałych…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/3434.jpg220239admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-17 10:03:032022-08-27 11:12:51Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 4)
Model PMT okazał się narzędziem potrzebnym i szeroko stosowanym w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Dotychczas PMT został udostępniony ponad 30 różnym podmiotom. – Łącznie PMT został wykorzystany w ponad 100…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/terminal_cpk._koncepcja_zaha_hadid_architects_2.jpg7331234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-09 08:00:072022-08-27 10:02:38Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 3)
Możliwości płynące z rozwoju sieci kolejowej dotyczą wielu obszarów gospodarki, takich jak: transport, turystyka, handel, kończąc na doświadczeniach i potrzebach indywidualnych pasażerów. To także skrócenie czasu przejazdu o co…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/dsc2313_copy1.jpg501974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-05 09:52:112022-08-27 09:57:32Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 2)
Nieograniczone możliwości podróżowania – szybko, bezpiecznie i bez szkody dla środowiska naturalnego. Dojazd do wielu miast w Polsce w rekordowo krótkim czasie oraz znaczące skrócenie podróży do takich krajów jak Litwa, Słowacja…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/07/gettyimages-1306819143.jpg13632048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-07-27 10:08:382022-08-27 09:53:19Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 1)
W cieniu wojny dochodzi do przewartościowania nie tylko sojuszy militarnych, ale i układów w zakresie współpracy gospodarczej. Sankcje nałożone na Rosję i rosyjskie przedsiębiorstwa przekładają się na branżę transportową, w tym…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/07/gettyimages-1318655436.jpg11522048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-07-13 09:55:442022-07-27 10:00:54Zarządzanie transportem kolejowym w sytuacjach kryzysowych (Cz. 4)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 4)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 3)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 2)
„Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania”
Perspektywy dla sieci trakcyjnej zasilanej prądem przemiennym o napięciu 25 kV (Cz. 1)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 4)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 3)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 2)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 1)
Zarządzanie transportem kolejowym w sytuacjach kryzysowych (Cz. 4)