Inwestycje w infrastrukturę kolejową oraz kształtowanie systemu finansowania infrastruktury kolejowej i przewozów w ramach usług publicznych i komercyjnych sprzyjają lub nie sprzyjają tworzeniu warunków poprawiających konkurencyjność…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei.jpg7961261admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-03 13:11:482023-08-27 15:31:57Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 1)
Dobrym przykładem rozwoju kolejowej infrastruktury przeładunkowej są terminale intermodalne. Infrastruktura ta, dzięki środkom pomocowym z Unii Europejskiej, znacząco się rozwinęła – zarówno pod względem liczby, jak i stanu technicznego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-1204739245.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-22 17:07:392023-07-23 11:55:11Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 7)
Wyznaczając miejsca na rozwój różnego rodzaju skupisk zakładów produkcyjnych, należy brać pod uwagę możliwość dostępu infrastruktury różnych gałęzi transportu. Z przedstawionych wcześniej danych wynika, iż obecne tendencje…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-517727731.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-17 14:49:182023-07-23 11:52:35Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 6)
Największe skupiska bocznic występują w miejscach, w których w okresie powojennym rozwijały się: przemysł ciężki, wydobywczy, zakłady chemiczne i petrochemiczne, a także w rejonach, gdzie generowane były duże potoki ładunków (tj.…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-1445942433.jpg12302048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-13 09:37:312023-07-23 11:56:12Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 5)
Zróżnicowanie popytu na konkretny rodzaj usługi przewozowej i wybór środka transportu wynikają również z wtórnego charakteru popytu na przewozy. Ważnym elementem w procesach transportowych są czynności za- i wyładunkowe: ich…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-175763265.jpg14452048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-07 11:42:262023-07-23 11:46:14Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 4)
Niezbędna jest także zmiana polityki transportowej państwa, a nie ciągłe deklaracje tych zmian w postaci haseł typu „Tiry na tory”, które odżywają co kilka lat jako temat zastępczy. Polityka transportowa UE zmierza do doskonalenia…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/gettyimages-1383932014.png7452048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-06-24 15:14:452023-06-30 18:20:57Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 3)
O czym można przeczytać w najnowszym numerze magazynu „KZA Express”? Jak w odniesieniu do rozwoju infrastruktury drogowej wygląda konkurencyjność kolei dalekobieżnych? Czy rozwój AI wpływa również na kolej? Jakie są kierunki…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/baner-kza-strona-ewydanieee.png419621admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-06-22 09:29:202023-06-25 10:17:44Najnowszy numer „KZA Express” już dostępny online!
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej zapraszają na V Edycję Konferencji Naukowo-Technicznej „Transport Intermodalny w integracji kolejowych systemów transportowych…
Dzięki inwestycjom możliwy jest rozwój infrastruktury punktowej. Dotyczy to zarówno modernizacji już istniejącej infrastruktury, jak i budowy nowych obiektów infrastrukturalnych. Realizacja inwestycji wymaga sprzyjających uwarunkowań…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/gettyimages-1341806623.jpg623977admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-06-07 12:30:052023-06-30 18:21:08Bocznice i terminale w kolejowych łańchucach dostaw (Cz. 2)
W ramach dyskusji nad transformacją energetyczną Unii Europejskiej podejmuje się wiele działań mających na celu zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania na środowisko naturalne różnych dziedzin gospodarki, w tym również systemów…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/gettyimages-13342325671.jpg8231234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-06-02 10:03:022023-06-30 18:20:43Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 1)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 1)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 7)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 6)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 5)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 4)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 3)
Najnowszy numer „KZA Express” już dostępny online!
Konferencja InterModal 2023
Bocznice i terminale w kolejowych łańchucach dostaw (Cz. 2)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 1)