Zarządzanie projektem budowy linii kolejowych, cz. 1

Sharing is caring! Inwestycje związane z koordynacją dużych zespołów inżynierskich pracujących nad budową linii kolejowych charakteryzują się nie tylko wysokim stopniem skomplikowania oraz ryzyka, ale także koniecznością…

Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 4

Intermodalność skrojona ma miarę Charakter powiązań transportowych pomiędzy poszczególnymi gałęziami tego regionu – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz – wyznacza w dużym stopniu strukturę rodzajową, wartościową oraz…

Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 3

Kraje bałtyckie języczkiem u wagi? Region Morza Bałtyckiego, ze względu na swoje cechy i właściwości, jest szczególną częścią kontynentu europejskiego. Jego specyfika uwidacznia się nie tylko pod względem geograficznym, ale…

Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 2

Dalekosiężne założenia Polityka Unii Europejskiej zmierza do połączenia głównych gałęzi transportu – kolei, transportu samochodowego, transportu lotniczego oraz żeglugi śródlądowej i morskiej – w jedną elastyczną sieć…

Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 1

Po kryzysie gospodarczym w 2012 roku obserwowaliśmy w Polsce dynamiczny wzrost wolumenu przewozów intermodalnych. Ta wzrostowa tendencja utrzymała się aż do roku 2020. Po tym okresie po raz kolejny wystąpiły niekorzystne uwarunkowania…

Nowa umowa o współpracy z TORPOL S.A.

Dnia 30 lipca 2024 r. Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. – partner w konsorcjum z Alstom POLSKA S.A. (liderem konsorcjum) – podpisały nową umowę o współpracy z TORPOL S.A. z siedzibą w Poznaniu. Przedmiotem współpracy w ramach…

Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 5

Konkluzje Prelegenci podkreślali, że wszyscy zainteresowani rozwojem kolei w Europie są zgodni: nie ma innej drogi niż ERTMS. Nie można uniknąć podnoszenia poziomów zgodności ze standardem dla poszczególnych składników systemu.…

Podpisanie umowy z PKP PLK S.A.

W dn. 26.07.2024 r. podpisaliśmy umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Przebudowa posterunku odgałęźnego Kraków Przedmieście ze zdalnym sterowaniem…

Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 4

Certyfikacja Ważna jest także optymalizacja liczby testów niezbędnych do potwierdzenia zgodności implementacji ze standardem. Testy są kosztowne i stanowią istotną część budżetu przeznaczonego na implementację ERTMS. Są one jednak…

Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 3

Obciążenia finansowe, czyli wyzwania po stronie kosztów Inwestorzy są skłonni zapłacić za urządzenia, usługi i oprogramowanie, które zwiększą ich zyski w możliwie najkrótszym czasie. Taka jest filozofia oceny inwestycji, dlatego…