Sharing is caring!
Inwestycje związane z koordynacją dużych zespołów inżynierskich pracujących nad budową linii kolejowych charakteryzują się nie tylko wysokim stopniem skomplikowania oraz ryzyka, ale także koniecznością…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/09/gettyimages-1401788305.jpg636974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-09-10 12:00:542024-09-10 09:36:21Zarządzanie projektem budowy linii kolejowych, cz. 1
Intermodalność skrojona ma miarę
Charakter powiązań transportowych pomiędzy poszczególnymi gałęziami tego regionu – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz –
wyznacza w dużym stopniu strukturę rodzajową, wartościową oraz…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/gettyimages-1267388207.png570785admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-08-27 11:50:062024-07-10 09:55:00Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 4
Kraje bałtyckie języczkiem u wagi?
Region Morza Bałtyckiego, ze względu na swoje cechy i właściwości, jest szczególną częścią kontynentu europejskiego. Jego specyfika uwidacznia się nie tylko pod względem geograficznym, ale…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/container-yard-rail-transport-thailand.png9141707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-08-21 11:00:382024-07-10 09:49:58Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 3
Dalekosiężne założenia
Polityka Unii Europejskiej zmierza do połączenia głównych gałęzi transportu – kolei, transportu samochodowego, transportu lotniczego oraz żeglugi śródlądowej i morskiej – w jedną elastyczną sieć…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/red-train-is-tracks-sun-is-setting.jpg7711258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-08-14 09:25:422024-07-10 09:41:28Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 2
Po kryzysie gospodarczym w 2012 roku obserwowaliśmy w Polsce dynamiczny wzrost wolumenu przewozów intermodalnych. Ta wzrostowa tendencja utrzymała się aż do roku 2020. Po tym okresie po raz kolejny wystąpiły niekorzystne uwarunkowania…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/gettyimages-1466516164.jpg487974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-08-07 11:23:132024-07-10 10:07:50Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 1
Dnia 30 lipca 2024 r. Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. – partner w konsorcjum z Alstom POLSKA S.A. (liderem konsorcjum) – podpisały nową umowę o współpracy z TORPOL S.A. z siedzibą w Poznaniu.
Przedmiotem współpracy w ramach…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/08/gettyimages-474405044.jpg12602048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-08-01 09:34:072024-08-01 09:34:07Nowa umowa o współpracy z TORPOL S.A.
Konkluzje
Prelegenci podkreślali, że wszyscy zainteresowani rozwojem kolei w Europie są zgodni: nie ma innej drogi niż ERTMS. Nie można uniknąć podnoszenia poziomów zgodności ze standardem dla poszczególnych składników systemu.…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_9890.jpg862974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-31 11:20:582024-07-10 09:22:38Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 5
W dn. 26.07.2024 r. podpisaliśmy umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Przebudowa posterunku odgałęźnego Kraków Przedmieście ze zdalnym sterowaniem…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/kolaz_2.jpg11001600admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-31 08:32:062024-07-31 08:32:06Podpisanie umowy z PKP PLK S.A.
Certyfikacja
Ważna jest także optymalizacja liczby testów niezbędnych do potwierdzenia zgodności implementacji ze standardem. Testy są kosztowne i stanowią istotną część budżetu przeznaczonego na implementację ERTMS. Są one jednak…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/gettyimages-1499678437.png10731258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-24 11:17:442024-07-10 09:20:49Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 4
Obciążenia finansowe, czyli wyzwania po stronie kosztów
Inwestorzy są skłonni zapłacić za urządzenia, usługi i oprogramowanie, które zwiększą ich zyski w możliwie najkrótszym czasie. Taka jest filozofia oceny inwestycji, dlatego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_0002.png10181707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-21 09:15:152024-07-10 09:17:37Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 3
Zarządzanie projektem budowy linii kolejowych, cz. 1
Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 4
Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 3
Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 2
Transport intermodalny w Polsce i krajach bałtyckich. Dynamika i skala zmian, cz. 1
Nowa umowa o współpracy z TORPOL S.A.
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 5
Podpisanie umowy z PKP PLK S.A.
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 4
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 3