Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 6)

Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z deficytem pracowników oraz upewnienie się, że nie grozi nam zapaść na kolejowym rynku pracy, jest poprawa efektywności procesu szkolenia.  Udostępniamy ostatni fragment tekstu…

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 5)

Polska i UE przygotowują duże inwestycje w modernizację kolei, co wymagać będzie zatrudnienia dodatkowych kadr w tym sektorze. W związku z permanentnym niedoborem talentów, z jakim borykają się przedsiębiorstwa w całej Europie,…

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 4)

Praca zdalna, wymuszona przez pandemię COVID-19, wpłynęła na wiele branż, przeformułowując koncepcję mówiącą o bezpośrednim związku między efektywnością pracy a świadczeniem jej w miejscu zatrudnienia. Jak praca zdalna…

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 3)

Specyfika branży kolejowej sprawia, że jedynie niewielka część pracowników ma możliwość pracy zdalnej, należy jednak pamiętać, że pracują w niej również pracownicy wyspecjalizowani w obszarach sprzedaży, marketingu, HR, IT…

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 2)

Należy pamiętać, że oprócz przewoźników w sektorze kolejowym operują także firmy świadczące szerokie spektrum usług, w tym te dbające o serwisowanie wagonów, składów pociągowych i lokomotyw. Prezentujemy kolejny…

Zaproszenie na XIX spotkanie koleżeńskie pracowników automatyki i telekomunikacji w dn. 2–3.06.2023 – KOMUNIKAT NR 2

W imieniu Zespołu Organizacyjnego serdecznie zapraszamy na XIX Spotkanie Koleżeńskie Pracowników Automatyki i Telekomunikacji, które odbędzie się w dn. 2–3.06.2023 roku w Hotelu NOVUM w Niepołomicach k. Krakowa.

Zaproszenie na XIX spotkanie koleżeńskie pracowników automatyki i telekomunikacji w dn. 2–3.06.2023 – KOMUNIKAT NR 1

W imieniu Zespołu Organizacyjnego serdecznie zapraszamy na XIX Spotkanie Koleżeńskie Pracowników Automatyki i Telekomunikacji, które odbędzie się w dn. 2–3.06.2023 roku w Hotelu NOVUM w Niepołomicach k. Krakowa.

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 1)

Pandemia COVID-19 przeformułowała dotychczasowy system pracy, udowadniając, że nawet w branżach tak ściśle powiązanych z infrastrukturą jak kolejnictwo możliwe są zmiany dotyczące trybu wykonywania obowiązków zawodowych. Mimo…

Plan rozwoju sieci transportu kolejowego (Cz. 3)

Fundusz ten wynosi 312,5 mld EUR w dotacjach i 360 mld EUR w pożyczkach dostępnych dla wszystkich państw członkowskich. Polska jest w gronie jego największych beneficjentów z alokacją ok. 23,8 mld EUR. Środki w jego ramach będą…

Plan rozwoju sieci transportu kolejowego (Cz. 2)

W opracowanym dokumencie zostały wskazane źródła finansowania inwestycji kolejowych w latach 2021–2027 (2030). Odnosząc się do porozumienia ze szczytu Unii Europejskiej, który odbył się w lipcu 2020 r., PKP Polskie Linie Kolejowe…