Analiza aktualnej sytuacji charakteryzującej stan przewozów intermodalnych w Polsce.
System transportowy naszego kraju ma naturalne i techniczne warunki do tego, aby stać się ważną platformą logistycznego systemu europejskiego. Powinien…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/09/kolejowe-przewozy.jpg375974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-09-14 12:29:072023-09-14 12:29:07Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju – cz. 1
Na trasie ze stolicy do Katowic kolej od dawna ma trudniej, gdyż wspominana gierkówka od wielu lat oferowała dwie jezdnie na całej trasie, a obecnie są to autostrady i drogi ekspresowe, co – przy jeździe zgodnej z przepisami ruchu drogowego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-2.jpg7061258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-24 15:41:142023-08-27 15:44:11Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 4)
Potencjał największych polskich miast – Warszawy i Krakowa – wynika nie tylko z liczby mieszańców, ale także z ich znaczenia dla branży turystycznej. Relacja ta – jedyna w kraju w sposób pewny – może generować potok pasażerski…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-3.jpg7711258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-18 12:37:252023-08-27 15:40:54Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 3)
Na przykładzie relacji Kraków – Katowice widać, że czas podróży transportem zbiorowym wynosi 1 godzinę i 45 minut, co nie zachęca do wyboru jakiegokolwiek środka transportu zbiorowego, gdyż jazda samochodem z miejsca na miejsce rzadko…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei-1.jpg565774admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-08 09:04:392023-08-27 15:36:35Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 2)
Inwestycje w infrastrukturę kolejową oraz kształtowanie systemu finansowania infrastruktury kolejowej i przewozów w ramach usług publicznych i komercyjnych sprzyjają lub nie sprzyjają tworzeniu warunków poprawiających konkurencyjność…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/08/konkurencyjnosc-kolei.jpg7961261admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-08-03 13:11:482023-08-27 15:31:57Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 1)
Dobrym przykładem rozwoju kolejowej infrastruktury przeładunkowej są terminale intermodalne. Infrastruktura ta, dzięki środkom pomocowym z Unii Europejskiej, znacząco się rozwinęła – zarówno pod względem liczby, jak i stanu technicznego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-1204739245.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-22 17:07:392023-07-23 11:55:11Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 7)
Wyznaczając miejsca na rozwój różnego rodzaju skupisk zakładów produkcyjnych, należy brać pod uwagę możliwość dostępu infrastruktury różnych gałęzi transportu. Z przedstawionych wcześniej danych wynika, iż obecne tendencje…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-517727731.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-17 14:49:182023-07-23 11:52:35Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 6)
Największe skupiska bocznic występują w miejscach, w których w okresie powojennym rozwijały się: przemysł ciężki, wydobywczy, zakłady chemiczne i petrochemiczne, a także w rejonach, gdzie generowane były duże potoki ładunków (tj.…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-1445942433.jpg12302048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-13 09:37:312023-07-23 11:56:12Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 5)
Zróżnicowanie popytu na konkretny rodzaj usługi przewozowej i wybór środka transportu wynikają również z wtórnego charakteru popytu na przewozy. Ważnym elementem w procesach transportowych są czynności za- i wyładunkowe: ich…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/07/gettyimages-175763265.jpg14452048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-07-07 11:42:262023-07-23 11:46:14Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 4)
Niezbędna jest także zmiana polityki transportowej państwa, a nie ciągłe deklaracje tych zmian w postaci haseł typu „Tiry na tory”, które odżywają co kilka lat jako temat zastępczy. Polityka transportowa UE zmierza do doskonalenia…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/06/gettyimages-1383932014.png7452048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-06-24 15:14:452023-06-30 18:20:57Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 3)
Kolejowe przewozy intermodalne w Polsce. Kierunki rozwoju – cz. 1
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 4)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 3)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 2)
Konkurencyjność kolei dalekobieżnych w przeddzień domknięcia programu budowy autostrad i dróg ekspresowych (Cz. 1)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 7)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 6)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 5)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 4)
Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw (Cz. 3)