Rozwój kolei europejskich odbywa się na wielu płaszczyznach. Najbardziej widoczne są prace prowadzone na dużą skalę oraz zmiany systemowe polegające na wdrażaniu systemów ERTMS, ETCS i GSM-R. Kolej jest skomplikowanym organizmem,…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/01/gettyimages-11543416771.jpg511974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-01-24 09:43:082024-01-17 09:44:36Perspektywa dla nowych produktów i usług z zakresu automatyki kolejowej, cz. 1
Przejścia graniczne z Ukrainą
Zgoła odmienne trendy możemy zaobserwować na kolejowych przejściach granicznych z Ukrainą. Na tej granicy mamy następujące przejścia graniczne: Dorohusk – Jagodzin, Przemyśl –…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/01/gettyimages-1352648996.jpg695638admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-01-17 11:11:252024-01-08 11:26:28Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 3
Przepustowość i jakość linii kolejowych
Przepustowość i jakość linii kolejowych jest szczególnie ważna dla rozwoju transportu intermodalnego w Polsce, ponieważ właśnie te czynniki bardziej niż cena decydują o atrakcyjności…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/01/gettyimages-487176868.jpg633774admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-01-10 11:06:122024-01-08 11:28:39Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 2
Sytuacja polityczno-gospodarcza, która powstała po wybuchu wojny na Ukrainie, w znacznym stopniu wpłynęła na dużą niestabilność potoków ładunków, a obecne uwarunkowania utrudniają określanie prognoz przewozowych na najbliższe…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/01/gettyimages-1466516164.jpg8231707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-01-05 16:00:512024-01-08 11:13:46Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 1
Radio-Stop oraz SHP
Na te wyzwania odpowiadają dwa rozwiązania, do dzisiaj dominujące w Polsce. Pierwszym, związanym z wprowadzeniem klasycznej (analogowej) łączności radiowej na pokłady lokomotyw i posterunki ruchu, było zaimplementowanie…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/12/gettyimages-1329173976.jpg8931258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-12-29 10:46:552024-01-08 11:27:01Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 3
Luki w systemach bezpieczeństwa
Rozwój technologii, nawet tych najbardziej zaawansowanych, nie wyeliminował jednak całkowicie luk w systemie łączności, które zagrażają bezpieczeństwu.
Przykładem może być sytuacja z roku 2010,…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/12/gettyimages-1317229163.jpg654848admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-12-27 10:31:082024-01-08 11:26:50Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 2
Bezpieczeństwo na kolei może być postrzegane przez pryzmat wielu okoliczności czy zdarzeń, przy czym opinia publiczna zwykle dowiaduje się o szczęśliwie rzadkich wykolejeniach lub wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych. Są to wydarzenia…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/12/gettyimages-1351812077.jpg6851258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-12-18 09:37:322023-12-15 10:31:01Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 1
Zaczynamy bardzo ciekawym materiałem „Bezpieczeństwo na kolei – od dzikich przejść do FRMCS”, przygotowanym przez dr inż. Tadeusza Syryjczyka, przedsiębiorcę i partnera w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
Warto prześledzić…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/12/screenshot_2.png1078863admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-12-13 15:00:302023-12-13 12:27:58Najnowszy numer branżowego magazynu KZA Express jest już dostępny!
Technologia big data, rozumiana jako proces zbierania i analizy dużych zbiorów danych w celu optymalizacji procesów, jest z sukcesem wykorzystywana w wielu branżach, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej. Big data znajduje…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/11/big-data-2.jpg7501258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-11-29 11:37:542023-11-22 11:39:24Big data w procesie zarządzania transportem kolejowym cz. 2
Perspektywa dla nowych produktów i usług z zakresu automatyki kolejowej, cz. 1
Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 3
Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 2
Transport intermodalny w obliczu zamknięcia części globalnej przestrzeni łańcuchów dostaw, cz. 1
Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 3
Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 2
Wesołych Świąt
Bezpieczeństwo na kolei. Od dzikich przejść do FRMCS, cz. 1
Najnowszy numer branżowego magazynu KZA Express jest już dostępny!
Big data w procesie zarządzania transportem kolejowym cz. 2