KZA
EXPRESS
IDSY –
ROZWIĄZANIE
NA KRYZYS
Innowacyjne Dworce Systemowe, bo tak
mają się nazywać, to świeży projekt PKP,
ogłoszony w maju tego roku. Polskie Koleje
Państwowe chcą dzięki nim poprawić stan
techniczny i estetykę swoich obiektów, ob-
niżyć koszty utrzymania dworców i wdrożyć
rozwiązania przyjazne środowisku, ale nie
tylko. – Na decyzję o budowie innowacyj-
nych dworców systemowych wpłynęło kilka
czynników. Pierwszym z nich jest przede
wszystkim poprawa komfortu pasażerów.
Chcemy, aby nasi podróżni mogli korzystać
z nowoczesnych, funkcjonalnych i przyja-
znych obiektów. Dotychczasowe dworce
były zbyt duże, a przez to nie w pełni wy-
korzystane. Z powodu braku wystarczają-
cych środków na utrzymanie, stopniowo
pogarszał się ich stan techniczny – mówi
Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nie-
ruchomości PKP S.A. – Nowe dworce mają
być kompaktowe, bardziej estetyczne i lepiej
zagospodarowane komercyjnie. Obiekty
będą funkcjonalne, dostosowane do po-
trzeb osób niepełnosprawnych i efektywne
energetycznie. Chcemy je wyposażyć m.in.
w panele słoneczne, pompy ciepła i odzysk
wody deszczowej – dodaje J. Batora.
EKODWORCE
PKP chcą odświeżyć infrastrukturę najpierw
w tychmiastach, w których obecnie istniejące
dworce są za duże i niedostosowane do lokal-
nych potrzeb. Polskie Koleje Państwowe chcą
rozebrać stare budynki i wybudować w ich
miejscu nowe, mniejsze dworce, o wysokim
standardzie obsługi podróżnych. Obiekty
Nowe dworcemają być
kompaktowe, bardziej
estetyczne i lepiej zagospodaro-
wanekomercyjnie. Obiektybędą
funkcjonalne, dostosowane do
potrzeb osób niepełnospraw-
nych i efektywne energetycznie.
Chcemy jewyposażyćm.in.wpa-
nele słoneczne, pompy ciepła
i odzysk wody deszczowej
Jarosław Bator,
dyrektor zarządzający
ds. nieruchomości PKP S.A.
42
biznes i inwestycje