Zaproszenie na XIX spotkanie koleżeńskie pracowników automatyki i telekomunikacji w dn. 2–3.06.2023 – KOMUNIKAT NR 1

W imieniu Zespołu Organizacyjnego serdecznie zapraszamy na XIX Spotkanie Koleżeńskie Pracowników Automatyki i Telekomunikacji, które odbędzie się w dn. 2–3.06.2023 roku w Hotelu NOVUM w Niepołomicach k. Krakowa.

Rynek pracy branży kolejowej po pandemii (Cz. 1)

Pandemia COVID-19 przeformułowała dotychczasowy system pracy, udowadniając, że nawet w branżach tak ściśle powiązanych z infrastrukturą jak kolejnictwo możliwe są zmiany dotyczące trybu wykonywania obowiązków zawodowych. Mimo…

Plan rozwoju sieci transportu kolejowego (Cz. 3)

Fundusz ten wynosi 312,5 mld EUR w dotacjach i 360 mld EUR w pożyczkach dostępnych dla wszystkich państw członkowskich. Polska jest w gronie jego największych beneficjentów z alokacją ok. 23,8 mld EUR. Środki w jego ramach będą…

Plan rozwoju sieci transportu kolejowego (Cz. 2)

W opracowanym dokumencie zostały wskazane źródła finansowania inwestycji kolejowych w latach 2021–2027 (2030). Odnosząc się do porozumienia ze szczytu Unii Europejskiej, który odbył się w lipcu 2020 r., PKP Polskie Linie Kolejowe…

Plan rozwoju sieci transportu kolejowego (Cz. 1)

W trudnych i mało przewidywalnych czasach plan rozwoju inwestycji infrastrukturalnych nabiera szczególnego znaczenia. Zmienność sytuacji oraz liczba czynników wpływających na decyzje z pewnością wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat. Zapraszamy…

Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 5)

Podobnie jak w przypadku infrastruktury – oprócz rozwiązań kosztownych (tj. zakup nowych lokomotyw i wagonów albo remont i przebudowa aktualnie eksploatowanych) można wskazać wiele drobiazgów, których poprawienie pozwoli wygenerować…

Seminarium Naukowo-Techniczne „Bocznice i terminale w kolejowych łańcuchach dostaw”, Dąbrowa Górnicza, 23-24 marca 2023 r.

Katedra Transportu i Informatyki Akademii WSB, wspólnie z innymi organizacjami i osobami zajmującymi się problematyką transportu kolejowego w Polsce, zaprasza na Seminarium Naukowo – Techniczne pt. „Bocznice i terminale w kolejowych…

Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 4)

Ważne jest także płynne prowadzenie ruchu kolejowego, przede wszystkim ciężkich pociągów towarowych. Każde ruszenie i hamowanie składu, a nawet, każda zmiana prędkości powodują wzrost zużycia energii elektrycznej. Czwarta…

Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 3)

Dla zarządców infrastruktury tym funtem jest każda nieenergooszczędna żarówka i każda zbędna minuta jej pracy. W pierwszym rzędzie chodzi o oświetlenie terenu, ale nie zapominajmy o sygnalizatorach, zwłaszcza o oświetleniu tych…

Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 2)

Nie wydaje się możliwa błyskawiczna modernizacja taboru kolejowego, która faktycznie może przynieść największe oszczędności. Zauważalne efekty można jednak osiągnąć, dokonując mniejszych zmian ale za to w wielkiej skali. Udostępniamy…