Konkluzje
Prelegenci podkreślali, że wszyscy zainteresowani rozwojem kolei w Europie są zgodni: nie ma innej drogi niż ERTMS. Nie można uniknąć podnoszenia poziomów zgodności ze standardem dla poszczególnych składników systemu.…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_9890.jpg862974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-31 11:20:582024-07-10 09:22:38Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 5
W dn. 26.07.2024 r. podpisaliśmy umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Krakowie na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Przebudowa posterunku odgałęźnego Kraków Przedmieście ze zdalnym sterowaniem…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/kolaz_2.jpg11001600admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-31 08:32:062024-07-31 08:32:06Podpisanie umowy z PKP PLK S.A.
Certyfikacja
Ważna jest także optymalizacja liczby testów niezbędnych do potwierdzenia zgodności implementacji ze standardem. Testy są kosztowne i stanowią istotną część budżetu przeznaczonego na implementację ERTMS. Są one jednak…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/gettyimages-1499678437.png10731258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-24 11:17:442024-07-10 09:20:49Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 4
Obciążenia finansowe, czyli wyzwania po stronie kosztów
Inwestorzy są skłonni zapłacić za urządzenia, usługi i oprogramowanie, które zwiększą ich zyski w możliwie najkrótszym czasie. Taka jest filozofia oceny inwestycji, dlatego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_0002.png10181707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-21 09:15:152024-07-10 09:17:37Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 3
Czas weryfikuje założenia
Pomysł opracowania systemu ERTMS pojawił się wiele lat temu. Pierwsze rozmowy o ujednoliceniu ruchu kolejowego prowadzono w latach 80. XX wieku, a regularne prace rozpoczęły się pod koniec lat 90. Od tamtego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_9820.jpg9071258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-17 11:00:112024-07-10 09:15:03Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 2
W dniach 23–25 kwietnia w Valenciennes we Francji odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona ERTMS (ang. European Rail Traffic Management System – europejskiemu systemowi zarządzania ruchem kolejowym), zorganizowana przez Europejską…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/room-filled-with-lots-computer-monitors-monitors-wall-desk-generative-ai1.jpg8521258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-10 11:00:062024-07-10 09:55:37Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 1
W numerze 01(23)/2024 przeczytają Państwo m.in. o:
Dynamice i skale zmian w transporcie intermodalnym w Polsce oraz w krajach bałtyckich
https://feniksmedia.pl/publikacje/kza_express/23/24/
Zarządzaniu projektem budowy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/nowe-wydanie1.png620940admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-28 16:00:162024-06-28 08:57:25Najnowsze wydanie naszego eksperckiego magazynu „KZA Express” jest już dostępne!
W dniu 17 maja 2024 w fabryce Kalmar w Stargardzie odbył się dzień otwarty, podczas którego zaprezentowano dwa nowe urządzenia. Pierwsze z nich to elektryczny reachstacker serii ERG o udźwigu 45 ton. W konstrukcji tej maszyny oprócz napędu…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/a-188.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-26 11:00:162024-06-21 11:50:24W zakładzie Kalmar w Stargardzie zaprezentowano elektryczne urządzenia terminalowe
Przykładem może być sytuacja z roku 2010, kiedy przy prowadzeniu ruchu kolejowego na linii z mijankami bezobsługowymi, w oparciu o łączność odcinkowego dyżurnego ruchu z maszynistami, doszło do wypadku w Korzybiu. Bezpośrednią…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-1054369290.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-19 11:00:452024-06-13 07:58:43Luki w kolejowych systemach bezpieczeństwa?
Załóżmy, że pasażer dociera na peron bez przeszkód, bezpiecznym dojściem. Co jednak z wandalami i poczuciem zagrożenia ze strony ewentualnych napastników?
Postęp technologiczny pozwala obecnie, nawet przy niewielkich nakładach…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-1478138834.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-11 11:00:142024-06-13 08:12:55Bezpieczne perony to podstawa!
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 5
Podpisanie umowy z PKP PLK S.A.
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 4
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 3
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 2
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 1
Najnowsze wydanie naszego eksperckiego magazynu „KZA Express” jest już dostępne!
W zakładzie Kalmar w Stargardzie zaprezentowano elektryczne urządzenia terminalowe
Luki w kolejowych systemach bezpieczeństwa?
Bezpieczne perony to podstawa!