Czy powszechne zastosowanie lidarów w transporcie kolejowym zwiększyłoby poziom bezpieczeństwa? Jeśli tak, to w jakim stopniu?
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z kolejną serią na naszym blogu! Prezentujemy pierwszą…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/10/gettyimages-1337105602.jpg14772031admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-10-13 09:23:362022-10-25 14:30:04Lidar. Nowy wymiar bezpieczeństwa (Cz. 1)
Według wielu ekspertów największe korzyści mogłaby przynieść budowa trakcji elektrycznej 25 kV AC na linii LHS. Dzisiaj nie posiada ona trakcji elektrycznej, a pociągi mogą prowadzić wyłącznie lokomotywy spalinowe.
Udostępniamy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/10/gettyimages-904833938.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-10-05 14:11:232022-10-25 14:21:16PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 6)
Przewody trakcyjne dostarczające prąd o dużym natężeniu muszą mieć duży przekrój, a większy przekrój, to większe zużycie miedzi i większa masa metra bieżącego przewodu. Im cięższy przewód, tym bardziej wytrzymała i kosztowna…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-1329380127.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-21 17:00:412022-09-07 17:05:52PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 5)
Do wybuchu II wojny światowej w 1939 roku udało się zelektryfikować łącznie 149 km linii kolejowych. Odbudowę trakcji elektrycznej rozpoczęto bardzo szybko, już 25 stycznia 1945 roku. W planie sześcioletnim udało się zelektryfikować…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-1138509848.jpg594974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-14 08:07:022022-09-07 16:59:09PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 4)
Nawet jeśli plany budowy linii związanych z CPK zostaną w całości zrealizowane, nowy system zasilania będzie działał na około 6% linii normalnotorowych. Prawdopodobnie to zbyt mało, żeby przyspieszyć decyzję o zmianie sposobu…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-809086426.jpg8231577admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-07 16:48:592022-09-07 16:48:59PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 3)
Harmonogram budowy nowych linii zależy od tempa prac nad CPK. Plany zakładają, że prace na kolei rozpoczną się w 2023 roku i będą prowadzone na liniach o łącznej długości około 530 km. W tym czasie pozostałe 1200 km linii…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/gettyimages-1063791072.jpg8241234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-02 15:37:112022-09-07 16:43:14PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 2)
Zapraszamy do lektury książki Henryka Zielaskiewicza pt. "Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania".
W Polsce przez kilkanaście ostatnich lat, z uwagi na stworzone uwarunkowania, bardzo dynamicznie…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/09/bocznice-kolejowe_small_2.png603800admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-09-01 07:48:382022-09-07 16:37:06„Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania”
W 2019 roku pojawiły się informacje, że zdecydowano, aby nowo budowane linie kolejowe były wyposażone w sieć trakcyjną zasilaną prądem przemiennym o napięciu 25 kV. Takie plany pojawiały się już wcześniej, jednak nigdy nie doczekały…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/gettyimages-641119352.png521839admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-27 10:30:252022-08-27 10:30:25Perspektywy dla sieci trakcyjnej zasilanej prądem przemiennym o napięciu 25 kV (Cz. 1)
Kolejnym istotnym rozwiązaniem wspierającym KDP będzie Horyzontalny Rozkład Jazdy. W krajach takich jak Szwajcaria, Holandia czy Niemcy można zobaczyć, jak dobrze kolej funkcjonuje jako system: pociągi jeżdżą często, o stałych…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/3434.jpg220239admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-17 10:03:032022-08-27 11:12:51Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 4)
Model PMT okazał się narzędziem potrzebnym i szeroko stosowanym w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Dotychczas PMT został udostępniony ponad 30 różnym podmiotom. – Łącznie PMT został wykorzystany w ponad 100…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/08/terminal_cpk._koncepcja_zaha_hadid_architects_2.jpg7331234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-08-09 08:00:072022-08-27 10:02:38Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 3)
Lidar. Nowy wymiar bezpieczeństwa (Cz. 1)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 6)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 5)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 4)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 3)
PERSPEKTYWY DLA SIECI TRAKCYJNEJ ZASILANEJ PRĄDEM PRZEMIENNYM O NAPIĘCIU 25 KV (CZ. 2)
„Bocznice kolejowe – zagadnienia bezpieczeństwa, infrastruktury i zarządzania”
Perspektywy dla sieci trakcyjnej zasilanej prądem przemiennym o napięciu 25 kV (Cz. 1)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 4)
Nowoczesne rozwiązania kolejowe – przyszłość to CPK (Cz. 3)