Dla zarządców infrastruktury tym funtem jest każda nieenergooszczędna żarówka i każda zbędna minuta jej pracy. W pierwszym rzędzie chodzi o oświetlenie terenu, ale nie zapominajmy o sygnalizatorach, zwłaszcza o oświetleniu tych…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/01/gettyimages-1318476890.jpg8241234admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-01-27 20:25:522023-01-27 20:27:27Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 3)
Nie wydaje się możliwa błyskawiczna modernizacja taboru kolejowego, która faktycznie może przynieść największe oszczędności. Zauważalne efekty można jednak osiągnąć, dokonując mniejszych zmian ale za to w wielkiej skali.
Udostępniamy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/01/gettyimages-1397078760.jpg8231577admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-01-17 13:33:432023-01-27 20:27:42Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 2)
Od wielu lat transport kolejowy uważany jest za jedyną rozsądną alternatywę dla towarowego transportu drogowego. Jako jedną z podstawowych zalet wskazuje się możliwość wykorzystania czystej energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/01/gettyimages-1224740742.jpg594974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-01-12 09:22:022023-01-27 20:26:22Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 1)
Obsługa logistyczna kraju jest bardzo ważnym elementem stymulującym rozwój jego gospodarki oraz społeczeństwa. W procesie logistycznym transport, obok przepływu informacji, jest jednym z integratorów jego ogniw.
Zapraszamy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2023/01/gettyimages-1309560111.jpg11522048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2023-01-04 20:01:442023-01-27 20:27:00Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 5)
W obecnie funkcjonującej sieci kolejowej występują coraz większe braki kolejowej infrastruktury punktowej o charakterze multimodalnym. Od około 10 lat w różnych opracowaniach dotyczących strategii rozwoju transportu oraz logistyki…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/12/gettyimages-637469580.png7991258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-12-16 16:58:472022-12-17 17:00:26Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 4)
O czym można przeczytać w najnowszym numerze magazynu „KZA Express”? Czym jest Przemysł 4.0 i w jaki sposób oddziałuje na polską gospodarkę? Jak w Industry 4.0 wygląda rozwój kolei? Jakie są perspektywy rozwoju infrastruktury kolejowej?…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2013/04/kza-mockup.png6671000admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-12-16 10:03:022023-06-25 09:32:20Najnowszy numer „KZA Express” już dostępny online!
Zrównoważony system transportowy jest mechanizmem napędzającym gospodarkę, dlatego strategia podkreśla konieczność planowania infrastruktury, maksymalnie wspierając infrastrukturę transportu kolejowego i wodnego, minimalizując tym…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/12/gettyimages-1298279839.jpg545756admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-12-09 08:12:302022-12-17 17:14:59Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 3)
Rozwinięty i sprawny transport jest więc warunkiem i czynnikiem dynamizującym wzrost gospodarczy. Z kolei brak rozwiniętej infrastruktury może być też czynnikiem hamującym. Rozwój transportu jest możliwy dzięki inwestycjom –…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/12/gettyimages-496524952.png8791482admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-12-05 16:37:582022-12-17 16:50:52Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 2)
Sieć logistyczna to grupa współpracujących ze sobą firm lub punktów modalnych działających na określonej przestrzeni (w przypadku kolei to infrastruktura wsparcia logistycznego, taka jak terminale intermodalne i bocznice kolejowe),…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/11/gettyimages-1336137355.jpg13642048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-11-26 14:31:012022-11-26 14:31:17Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 1)
Transport kolejowy prędzej czy później czeka automatyzacja sterowania pociągami. Nie będzie to zresztą zupełna nowość; niektóre kolejki miejskie (np. w Londynie) od dawna jeżdżą bez maszynistów. Z technicznego punktu widzenia…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/11/gettyimages-904833938-1.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-11-22 09:18:152022-11-26 14:32:06Lidar. Nowy wymiar bezpieczeństwa (Cz. 6)
Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 3)
Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 2)
Kryzys energetyczny to największe wyzwanie od dziesięcioleci (Cz. 1)
Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 5)
Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 4)
Najnowszy numer „KZA Express” już dostępny online!
Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 3)
Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 2)
Infrastruktura multimodalna a rozwój gospodarczy regionów (Cz. 1)
Lidar. Nowy wymiar bezpieczeństwa (Cz. 6)