Więcej o brytyjskiej terminologii kolejowej i specyfice ruchu kolejowego na wyspach w dzisiejszym artykule!
Udostępniamy ostatni fragment artykułu dr. inż. Tadeusza Syryjczyka. Pełny tekst można znaleźć w najnowszym numerze „KZA…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/06/shutterstock_1925220779mlem.png7301064admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-06-14 09:01:572022-06-30 09:07:27Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 7)
Bardzo ciekawą i poruszającą historię można przeczytać w opowiadaniu Berło na portalu Prywatne Koleje Covalusa. Berło już dawno nie było w oficjalnym użyciu, aczkolwiek na pewnej linii dyżurni ruchu czasami dawali je maszyniście...
Prezentujemy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/06/shutterstock_1077721433.jpg654848admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-06-02 08:55:262022-06-30 09:01:18Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 6)
Gdy ruch na szlaku nie był ściśle wahadłowy i czasami kolejno w tym samym kierunku jechało kilka pociągów, pojawił się problem. Najprostszym wyjściem – ale odchodzącym od zasady, że warunkiem wjazdu na szlak jest posiadanie odpowiedniego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/gettyimages-1051750224.jpg13672048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-05-26 11:36:482022-05-22 11:40:21Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 5)
Prostym, bardzo wiarygodnym i pewnym sposobem zapewnienia, aby na jednotorowej linii był tylko jeden pociąg było berło lub, m.in. w Wielkiej Brytanii, token (miał kształt krążka) przypisane do konkretnego szlaku.
Prezentujemy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/shutterstock_1214516872.jpg9071255admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-05-19 09:01:102022-05-22 11:36:04Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 4)
Kolej ma spore zasługi w upowszechnianiu narzędzi komunikacji również dlatego, że często jedyny aparat telegraficzny w okolicy był na stacji kolejowej. Mimo to przepisy przewidywały postępowanie na wypadek całkowitej przerwy łączności…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/shutterstock_1517684414.png397975admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-05-09 10:55:172022-05-22 11:36:11Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 3)
W rozwoju kolei pomógł elektryczny telegraf przewodowy, który powstał w 1833 roku w Getyndze i opierał się na zmianie kierunku prądu w obwodzie przez nadawcę i obserwacji odchylenia igły magnetycznej w pobliżu tego przewodu…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/shutterstock_1517684420.jpg8651707admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-05-06 10:00:232022-05-22 10:55:09Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 2)
Podstawowym problemem bezpieczeństwa ruchu kolejowego było, jest i będzie zapewnienie, aby w danym odcinku czasu na jednym torze, a ściślej – stosując bardziej sformalizowaną terminologię: w odstępie lub szlaku niepodzielonym na…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/04/shutterstock_1863330862.png10461710admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2022-04-22 11:10:552022-04-26 18:05:56Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 1)
Jak wyglądają prace przygotowawcze polegające na dostosowaniu się do standardów szybkich kolei?
Artykuł Konrada Majszyka o inwestycjach kolejowych CPK można znaleźć na: „KZA Express” 02(18)/2021.
Opublikowane standardy…
Co nowego w inwestycjach CPK? Trasa Warszawa – Łódź zostanie wydłużona do Wrocławia, a docelowo też do Poznania. Dzięki temu powstanie szybkie połączenie kolejowe, którego koncepcja od swojego kształtu bywa nazywana „igrekiem”.…
Jakie kontrakty na studia wykonalności podpisano w ramach inwestycji kolejowych CPK? Jak będzie wyglądał rozwój Kolei Dużych Prędkości? Odpowiedzi na te pytania można odnaleźć w udostępnianym przez nas tekście!
Artykuł…
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 7)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 6)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 5)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 4)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 3)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 2)
Berło historyczne, mistyczne i wirtualne (Cz. 1)
Inwestycje kolejowe CPK nabierają tempa (Cz. 5)
Inwestycje kolejowe CPK nabierają tempa (Cz. 4)
Inwestycje kolejowe CPK nabierają tempa (Cz. 3)