Czas weryfikuje założenia
Pomysł opracowania systemu ERTMS pojawił się wiele lat temu. Pierwsze rozmowy o ujednoliceniu ruchu kolejowego prowadzono w latach 80. XX wieku, a regularne prace rozpoczęły się pod koniec lat 90. Od tamtego…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/ertms2024_-_24_april_-_img_9820.jpg9071258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-17 11:00:112024-07-10 09:15:03Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 2
W dniach 23–25 kwietnia w Valenciennes we Francji odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona ERTMS (ang. European Rail Traffic Management System – europejskiemu systemowi zarządzania ruchem kolejowym), zorganizowana przez Europejską…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/07/room-filled-with-lots-computer-monitors-monitors-wall-desk-generative-ai1.jpg8521258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-07-10 11:00:062024-07-10 09:55:37Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 1
W numerze 01(23)/2024 przeczytają Państwo m.in. o:
Dynamice i skale zmian w transporcie intermodalnym w Polsce oraz w krajach bałtyckich
https://feniksmedia.pl/publikacje/kza_express/23/24/
Zarządzaniu projektem budowy…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/nowe-wydanie1.png620940admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-28 16:00:162024-06-28 08:57:25Najnowsze wydanie naszego eksperckiego magazynu „KZA Express” jest już dostępne!
W dniu 17 maja 2024 w fabryce Kalmar w Stargardzie odbył się dzień otwarty, podczas którego zaprezentowano dwa nowe urządzenia. Pierwsze z nich to elektryczny reachstacker serii ERG o udźwigu 45 ton. W konstrukcji tej maszyny oprócz napędu…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/a-188.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-26 11:00:162024-06-21 11:50:24W zakładzie Kalmar w Stargardzie zaprezentowano elektryczne urządzenia terminalowe
Przykładem może być sytuacja z roku 2010, kiedy przy prowadzeniu ruchu kolejowego na linii z mijankami bezobsługowymi, w oparciu o łączność odcinkowego dyżurnego ruchu z maszynistami, doszło do wypadku w Korzybiu. Bezpośrednią…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-1054369290.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-19 11:00:452024-06-13 07:58:43Luki w kolejowych systemach bezpieczeństwa?
Załóżmy, że pasażer dociera na peron bez przeszkód, bezpiecznym dojściem. Co jednak z wandalami i poczuciem zagrożenia ze strony ewentualnych napastników?
Postęp technologiczny pozwala obecnie, nawet przy niewielkich nakładach…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-1478138834.jpg13652048admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-11 11:00:142024-06-13 08:12:55Bezpieczne perony to podstawa!
Może być postrzegane przez pryzmat wielu okoliczności czy zdarzeń, przy czym opinia publiczna zwykle dowiaduje się o szczęśliwie rzadkich wykolejeniach lub wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych.
Są to wydarzenia tragiczne…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-507236901.png6661110admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-05 15:00:062024-06-11 10:38:05Bezpieczeństwo na kolei
Poziomy implementacji
Dla ERTMS przyjęto cztery poziomy zaawansowania dla wdrożenia.
POZIOM 0 – pojazdy szynowe wyposażone w urządzenia ERTMS poruszają się po torach, które nie są wyposażone w infrastrukturę…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-520687611.jpg660968admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-27 09:11:162024-05-24 09:12:44European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3
Wdrożenia
Do maja 2020 roku w Europie zainstalowano system ERTMS na torach o długości ponad 6 tys. km, a w kompatybilne z nim urządzenia wyposażono ponad 3,6 tys. pojazdów szynowych. Podpisano także umowy na wdrożenie…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-1280205763.jpg6231270admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-24 14:00:492024-05-24 09:10:56European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2
European Rail Traffic Management System (ERTMS), czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym, ma fundamentalne znaczenie dla budowy spójnej, w pełni interoperacyjnej sieci dróg kolejowych w Europie. Przed powstaniem Unii…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-1667614709.jpg396974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-18 10:01:472024-05-14 08:03:30European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 2
Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 1
Najnowsze wydanie naszego eksperckiego magazynu „KZA Express” jest już dostępne!
W zakładzie Kalmar w Stargardzie zaprezentowano elektryczne urządzenia terminalowe
Luki w kolejowych systemach bezpieczeństwa?
Bezpieczne perony to podstawa!
Bezpieczeństwo na kolei
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1