Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 2

Czas weryfikuje założenia Pomysł opracowania systemu ERTMS pojawił się wiele lat temu. Pierwsze rozmowy o ujednoliceniu ruchu kolejowego prowadzono w latach 80. XX wieku, a regularne prace rozpoczęły się pod koniec lat 90. Od tamtego…

Przyszłość systemu ERTMS w Unii Europejskiej, cz. 1

W dniach 23–25 kwietnia w Valenciennes we Francji odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona ERTMS (ang. European Rail Traffic Management System – europejskiemu systemowi zarządzania ruchem kolejowym), zorganizowana przez Europejską…

Najnowsze wydanie naszego eksperckiego magazynu „KZA Express” jest już dostępne!

W numerze 01(23)/2024 przeczytają Państwo m.in. o:   Dynamice i skale zmian w transporcie intermodalnym w Polsce oraz w krajach bałtyckich https://feniksmedia.pl/publikacje/kza_express/23/24/ Zarządzaniu projektem budowy…

W zakładzie Kalmar w Stargardzie zaprezentowano elektryczne urządzenia terminalowe

W dniu 17 maja 2024 w fabryce Kalmar w Stargardzie odbył się dzień otwarty, podczas którego zaprezentowano dwa nowe urządzenia. Pierwsze z nich to elektryczny reachstacker serii ERG o udźwigu 45 ton. W konstrukcji tej maszyny oprócz napędu…

Luki w kolejowych systemach bezpieczeństwa?

Przykładem może być sytuacja z roku 2010, kiedy przy prowadzeniu ruchu kolejowego na linii z mijankami bezobsługowymi, w oparciu o łączność odcinkowego dyżurnego ruchu z maszynistami, doszło do wypadku w Korzybiu. Bezpośrednią…

Bezpieczne perony to podstawa!

Załóżmy, że pasażer dociera na peron bez przeszkód, bezpiecznym dojściem. Co jednak z wandalami i poczuciem zagrożenia ze strony ewentualnych napastników? Postęp technologiczny pozwala obecnie, nawet przy niewielkich nakładach…

Bezpieczeństwo na kolei

Może być postrzegane przez pryzmat wielu okoliczności czy zdarzeń, przy czym opinia publiczna zwykle dowiaduje się o szczęśliwie rzadkich wykolejeniach lub wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych. Są to wydarzenia tragiczne…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3

Poziomy implementacji Dla ERTMS przyjęto cztery poziomy zaawansowania dla wdrożenia. POZIOM 0 – pojazdy szynowe wyposażone w urządzenia ERTMS poruszają się po torach, które nie są wyposażone w infrastrukturę…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2

Wdrożenia Do maja 2020 roku w Europie zainstalowano system ERTMS na torach o długości ponad 6 tys. km, a w kompatybilne z nim urządzenia wyposażono ponad 3,6 tys. pojazdów szynowych. Podpisano także umowy na wdrożenie…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1

European Rail Traffic Management System (ERTMS), czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym, ma fundamentalne znaczenie dla budowy spójnej, w pełni interoperacyjnej sieci dróg kolejowych w Europie. Przed powstaniem Unii…