Bezpieczeństwo na kolei

Może być postrzegane przez pryzmat wielu okoliczności czy zdarzeń, przy czym opinia publiczna zwykle dowiaduje się o szczęśliwie rzadkich wykolejeniach lub wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych. Są to wydarzenia tragiczne…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3

Poziomy implementacji Dla ERTMS przyjęto cztery poziomy zaawansowania dla wdrożenia. POZIOM 0 – pojazdy szynowe wyposażone w urządzenia ERTMS poruszają się po torach, które nie są wyposażone w infrastrukturę…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2

Wdrożenia Do maja 2020 roku w Europie zainstalowano system ERTMS na torach o długości ponad 6 tys. km, a w kompatybilne z nim urządzenia wyposażono ponad 3,6 tys. pojazdów szynowych. Podpisano także umowy na wdrożenie…

European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1

European Rail Traffic Management System (ERTMS), czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym, ma fundamentalne znaczenie dla budowy spójnej, w pełni interoperacyjnej sieci dróg kolejowych w Europie. Przed powstaniem Unii…

Cyberbezpieczeństwo i cyfryzacja kolei

Bezpieczeństwo na kolei, jej maksymalna cyfryzacja oraz wykorzystanie w codziennej pracy dorobku technologicznego XXI w.? Nasze priorytety są ważne także dla Ignacego Góry, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, oraz władz rządowych. Sprawdźcie,…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 4

Nowe możliwości Sieć GSM-R w pełni zaspokaja obecne potrzeby komunikacji głosowej i transmisji danych dla kolei. Jaka więc będzie korzyść z uzyskania doskonalszego narzędzia o znacznie większej prędkości? Prawdopodobnie nowe…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 3

Nowe rozwiązania O tym, że kiedyś taki dzień nadejdzie, wiedzieli wszyscy. Już w 2012 roku w International Union of Railways (UIC) rozpoczęto poszukiwanie rozwiązania, które zapewniłoby kolei możliwości techniczne nie mniejsze…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 2

Stan sieci GSM-R Dotychczas w Europie sieć GSM-R zapewnia łączność na torach o sumarycznej długości 150 tys. km (na całym świecie jest to ponad 230 tys. km). Standard potwierdził swoją skuteczność i niezawodność i został…

Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 1

Transport kolejowy ma dla Unii Europejskiej szczególne znaczenie. Harmonijny rozwój sieci kolejowej i zapewnienie pełnej kompatybilności umożliwią swobodny transport towarów i pasażerów na terenie wszystkich państw należących…

Predictive maintenance na kolei, cz. 7

Koszty i korzyści związane z predictive maintenance Wśród kosztów związanych z wdrożeniem typowego systemu predykcyjnego wymienić możemy koszty technologiczne, analizy danych, szkoleń i edukacji, a także utrzymania…