Może być postrzegane przez pryzmat wielu okoliczności czy zdarzeń, przy czym opinia publiczna zwykle dowiaduje się o szczęśliwie rzadkich wykolejeniach lub wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych.
Są to wydarzenia tragiczne…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/06/gettyimages-507236901.png6661110admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-06-05 15:00:062024-06-11 10:38:05Bezpieczeństwo na kolei
Poziomy implementacji
Dla ERTMS przyjęto cztery poziomy zaawansowania dla wdrożenia.
POZIOM 0 – pojazdy szynowe wyposażone w urządzenia ERTMS poruszają się po torach, które nie są wyposażone w infrastrukturę…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-520687611.jpg660968admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-27 09:11:162024-05-24 09:12:44European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3
Wdrożenia
Do maja 2020 roku w Europie zainstalowano system ERTMS na torach o długości ponad 6 tys. km, a w kompatybilne z nim urządzenia wyposażono ponad 3,6 tys. pojazdów szynowych. Podpisano także umowy na wdrożenie…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-1280205763.jpg6231270admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-24 14:00:492024-05-24 09:10:56European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2
European Rail Traffic Management System (ERTMS), czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym, ma fundamentalne znaczenie dla budowy spójnej, w pełni interoperacyjnej sieci dróg kolejowych w Europie. Przed powstaniem Unii…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/05/gettyimages-1667614709.jpg396974admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-18 10:01:472024-05-14 08:03:30European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1
Bezpieczeństwo na kolei, jej maksymalna cyfryzacja oraz wykorzystanie w codziennej pracy dorobku technologicznego XXI w.?
Nasze priorytety są ważne także dla Ignacego Góry, prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, oraz władz rządowych.
Sprawdźcie,…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/05/shutterstock_1929036953.jpg6671000admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-14 10:00:492024-05-14 08:01:45Cyberbezpieczeństwo i cyfryzacja kolei
Nowe możliwości
Sieć GSM-R w pełni zaspokaja obecne potrzeby komunikacji głosowej i transmisji danych dla kolei. Jaka więc będzie korzyść z uzyskania doskonalszego narzędzia o znacznie większej prędkości? Prawdopodobnie nowe…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/04/gettyimages-1054353492.jpg542785admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-05-01 08:42:232024-04-12 08:42:40Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 4
Nowe rozwiązania
O tym, że kiedyś taki dzień nadejdzie, wiedzieli wszyscy. Już w 2012 roku w International Union of Railways (UIC) rozpoczęto poszukiwanie rozwiązania, które zapewniłoby kolei możliwości techniczne nie mniejsze…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/04/gettyimages-649900756.jpg7061258admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-04-25 08:37:582024-04-12 08:40:45Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 3
Stan sieci GSM-R
Dotychczas w Europie sieć GSM-R zapewnia łączność na torach o sumarycznej długości 150 tys. km (na całym świecie jest to ponad 230 tys. km). Standard potwierdził swoją skuteczność i niezawodność i został…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/04/gettyimages-1170938285.jpg660546admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-04-19 08:34:072024-04-12 08:37:51Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 2
Transport kolejowy ma dla Unii Europejskiej szczególne znaczenie. Harmonijny rozwój sieci kolejowej i zapewnienie pełnej kompatybilności umożliwią swobodny transport towarów i pasażerów na terenie wszystkich państw należących…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/04/gettyimages-1291343894.jpg565774admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-04-17 11:40:292024-04-12 08:37:11Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 1
Koszty i korzyści związane z predictive maintenance
Wśród kosztów związanych z wdrożeniem typowego systemu predykcyjnego wymienić możemy koszty technologiczne, analizy danych, szkoleń i edukacji, a także utrzymania…
https://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2024/04/kolejowy_pansystem_1-300x188.jpg188300admin_kzahttps://kza.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/03/kza-logo-long3.pngadmin_kza2024-04-12 11:36:152024-04-11 11:40:27Predictive maintenance na kolei, cz. 7
Bezpieczeństwo na kolei
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 3
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 2
European Rail Traffic Management System. Założenia i realizacja celu, cz. 1
Cyberbezpieczeństwo i cyfryzacja kolei
Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 4
Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 3
Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 2
Nowoczesne systemy łączności. Nowy standard telekomunikacyjny w transporcie kolejowym, cz. 1
Predictive maintenance na kolei, cz. 7