Inwestycje kolejowe CPK nabierają tempa (Cz. 1)

Druga połowa 2021 roku to przełomowy moment dla Programu Kolejowego CPK. Od czerwca spółka CPK podpisała umowy na studia wykonalności dla ośmiu kolejowych odcinków. Dzięki temu prace przygotowawcze prowadzone są na blisko tysiącu kilometrów.


Artykuł Konrada Majszyka o inwestycjach kolejowych CPK można znaleźć na: „KZA Express” 02(18)/2021.


Przetarg na umowy ramowe ma na celu wybór grupy wykonawców, którym spółka CPK przez osiem lat będzie mogła zlecać zadania projektowe w uproszczonym trybie postępowań wykonawczych. Spółka CPK liczy na zainteresowanie specjalistycznych biur projektowych z Polski i z zagranicy.

W zakres kolejowych prac projektowych wejdą m.in. elementy tzw. igreka: Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław (wraz z łącznikiem w kierunku Poznania), tzw. CMK Północ (wydłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej przez CPK w stronę Płocka, Włocławka i Trójmiasta) czy nowa linia Katowice – Kraków. Znajdują się tam też odcinki prowadzone przez rejony wykluczone dziś transportowo, np. Ostrołęka – Łomża – Giżycko, Katowice – Jastrzębie-Zdrój – Ostrawa, Łętownia – Rzeszów i Trawniki – Krasnystaw – Zamość.

– Umowa ramowa umożliwi nam wybranie wykonawców dających rękojmię należytej jakości prac. Następnie w uproszczonych postępowaniach CPK będą oni konkurowali o umowy wykonawcze – mówi Mikołaj Wild, prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zlecenia w ramach umowy ramowej będą dotyczyć: materiałów do decyzji środowiskowych, koncepcji programowo-przestrzennych (KPP), projektów i opracowań na potrzeby decyzji lokalizacyjnych i pozyskiwania nieruchomości, projektów budowlanych do uzyskania pozwolenia na budowę, projektów wykonawczych czy dokumentacji służącej wyłonieniu wykonawców robót budowlanych.

Cały tekst można przeczytać w najnowszym numerze „KZA Express” 02(18)/2021.